Kycklingfajitas


I fredags gjorde jag gratinerade kycklingfajitas med glutenfria tortillabröd. De finns numera att köpa i de flesta matbutikerna. De är lite tjockare, men smakmässigt märker jag ingen skillnad. Den här rätten har jag och mina tjejkompisar lagat tillsammans ända sedan vi var gamla nog att laga mat själva. Det är gott, enkelt och går snabbt. 

Sätt ugnen på 225 grader. Stek kyckling i smör, blanda i fajitakrydda och låt den steka med en liten stund för att få fram smakerna. Häll i en deciliter vatten, en tub med tomatpuré, en burk med majs och 2 deciliter riven ost. Låt röran koka tills osten är smält. 

Lägg röran som ett streck i mitten på ett tortillabröd och rulla ihop. Lägg i en ugnsfast form och gör så många rullar som röran räcker till. Om bröden tar slut och det är röra kvar är det gott att breda ut resten över rullarna. Strö över en deciliter ost och gratinera tills osten är gyllenbrun. 

Vi serverade alltid rullarna med sallad och dip. Numera har jag creme fraiche till istället för dip. 
Glutenfri | fajita kyckling kycklingfajita tortilla glutenfri |
myTaste.se
Upp