Tacos and tequila i Göteborg

Den här helgen är mina föräldrar här så idag har vi varit ute och ätit. Vi var på Tacos and tequila. Grymt god mat, och jag fick en trerätters med öl till för ca 250 kronor, så dessutom riktigt prisvärt. 
 
Den här veckan gör jag ett experiment och äter gluten. Jag mosar inte i mig, men äter en smörgås till frukost, lite bröd till salladsbuffén på lunchen, igår testade jag färskpasta och ikväll har jag ätit både tortillabröd och churros. Nu är jag fem dagar in med gluten i kosten. I början gick det hur bra som helst, jag kände ingenting. Men nu ligger jag hemma och är ganska illamående. Eftersom jag inte är intolerant gör jag sådana här tester mellan varven. Jag har ju ingen annan diagnos än IBS så vem vet, en dag kanske jag kan äta gluten igen? På grund av att jag inte riktigt vet tycker jag att det är viktigt att testa då och då. 
 
Jag tror dessutom, helt utan vetenskapliga belägg, att jag kommer att reagera sämre om jag får i mig gluten om jag till vardags inte ens får i mig spår av det. Det är en av anledningarna till att jag inte är så noggrann med smörknivar och så vidare. 
 




Glutenfri |
myTaste.se
Upp